Zaufanie i lojalność w biznesie

przez Tomasz Wróblewski

„Czy muszę płacić moim menedżerom i handlowcom najlepiej w branży, żeby mieć najlepszych klientów i zdobyć ich zaufanie ❓”
?To pytanie usłyszałem wczoraj i było pretekstem twórczej rozmowy.
❗ „Nigdy w takiej firmie nie pracowałem, a jednak nie skusiły mnie oferty konkurencji” ❗ –  „Mimo to osiągnęliśmy niekwestionowaną pozycję lidera” – odpowiedziałem
1. Kiedy mówimy o lojalności w biznesie, to znacznie wykraczamy poza temat lojalności klienta i pracownika.
2. To co motywuje lidera ma wpływ na pracowników – tak jak to co motywuje pracownika (w tym wypadku handlowca) ma wpływ na klientów.
3. Inaczej mówiąc czym większa jest orientacja na siebie i na swój osobisty interes, tym więcej wiarygodności, niezawodności i tego magicznego elementu związanego z emocjami musisz dostarczyć pracownikom i klientom.
?Kasa oraz lojalność nie chodzą z sobą w parze.
?Świetnie opisuje to wzór „CRIS” (Charles H. Green)
Gdzie T to zaufanie (lojalność), C to wiarygodność (to co wiemy), R to rzetelność (to co robimy), I to bezpieczeństwo, które dajemy (emocje), S to motywacja (własny interes).
❤Jeśli jesteś handlowcem – zamiast obniżania ceny lepiej oddaj trochę serca.
❤Gdy budujesz super zespół „szanuj, wspieraj i płać” – właśnie w tej kolejności.